Kommunen advarer: Pas på falske opringninger!
”Hej, jeg hedder Søren og ringer til dig fra Ringkøbing-Skjern Kommune, fordi du har noget pension til gode. Så hvis du lige kan give mig dit CPR-nummer og kontonummer, klarer vi hurtigt den sag…”
Nogenlunde dén besked har i hvert fald én borger fået på telefonen. Vedkommende blev mistænksom og henvendte sig til kommunen, hvor Borgerservice nu råder til ekstra agtpågivenhed og advarer imod, at man udleverer personfølsomme oplysninger som f.eks. CPR.nr. og bankkontonummer på telefonen.
- Fra kommunens side ville vi aldrig ringe en borger op og bede om f.eks. kontonummer. Vi kommunikerer via digital post eller brev, netop for at sikre, at personfølsomme oplysninger ikke ender i de forkerte hænder, hvor de kan misbruges, siger Torben Andersen, leder af Borgerservice i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Han tilføjer, at penge, som en borger har til gode hos kommunen, automatisk bliver udbetalt til den pågældendes NemKonto.
- 8. marts 2024
For mange tomme pladser har ført til forslag om at lukke Grønbjerghjemmet - 14. marts 2024
Ny hjemmeside giver svar på spørgsmål om solceller og vindmøller - 19. marts 2024
Earth Hour slukker igen lyset i Ringkøbing-Skjern Kommune - 12. marts 2024
Ringkøbing-Skjern Kommune og DGI vil styrke trivslen gennem bevægelse og stærke fællesskaber i ny aftale - 8. marts 2024
Flere på flere timer vil give bedre hverdage for medarbejdere og borgere - 15. marts 2024
Flere muligheder for nye kulturtilbud til børn og unge