Kommunen advarer: Pas på falske opringninger!
”Hej, jeg hedder Søren og ringer til dig fra Ringkøbing-Skjern Kommune, fordi du har noget pension til gode. Så hvis du lige kan give mig dit CPR-nummer og kontonummer, klarer vi hurtigt den sag…”
Nogenlunde dén besked har i hvert fald én borger fået på telefonen. Vedkommende blev mistænksom og henvendte sig til kommunen, hvor Borgerservice nu råder til ekstra agtpågivenhed og advarer imod, at man udleverer personfølsomme oplysninger som f.eks. CPR.nr. og bankkontonummer på telefonen.
- Fra kommunens side ville vi aldrig ringe en borger op og bede om f.eks. kontonummer. Vi kommunikerer via digital post eller brev, netop for at sikre, at personfølsomme oplysninger ikke ender i de forkerte hænder, hvor de kan misbruges, siger Torben Andersen, leder af Borgerservice i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Han tilføjer, at penge, som en borger har til gode hos kommunen, automatisk bliver udbetalt til den pågældendes NemKonto.
- 18. april 2024
Nye byggegrunde på vej i Stauning - 22. april 2024
Hvilke valg og hensyn skal kommunen tage, når der skal udpeges nye vedvarende energianlæg? - 9. april 2024
Efter våd vinter kommer … travlt forår - 3. april 2024
Pårørende til langvarigt syge skal passe på sig selv – nyt kursus på vej - 11. april 2024
Caia glæder sig til at vise sit fag frem - 18. april 2024
Kom med ud i de grønne fællesskaber i Naturens Rige