Selvbetjening
Ansøgning om hjemmehjælp
Min sundhedsjournal
Ansøg om praktisk/personlig hjælp i sommerhuset (login med medarbejdersignatur)

Hjemmehjælp

Hvis du bliver syg, alvorligt svækket fysisk eller psykisk og har behov for personlig pleje, praktisk hjælp eller bistand har kommunen forskellige tilbud til dig.
Vi tager altid udgangspunkt i målet om, at du kan komme til at klare dig selv igen, eller at din tilværelse bliver lettet, så du får en bedre livskvalitet.

Hjælp ud fra en faglig vurdering

Ved henvendelse om hjemmehjælp tager vi udgangspunkt i dig og dine forhold. Som hovedregel besøges du af en visitator, og sammen finder I ud af, hvad du har brug for. Du får altid en skriftlig afgørelse.

Personlig pleje

Personlig pleje er f.eks. hjælp til personlig hygiejne, til at komme i tøjet og til at spise.

Praktisk hjælp

Praktisk hjælp er f.eks. hjælp til rengøring, tøjvask og indkøb.

Varig hjemmehjælp

Du kan få varig hjemmehjælp, hvis der er tale om varig sygdom eller nedsættelse af dit funktionsniveau.

Midlertidig hjemmehjælp

Kan du i en periode ikke selv klare personlig hygiejne eller rengøring i hjemmet, har du mulighed for at få midlertidig hjemmehjælp. Se mere i emnelisten nederst på siden.

Kontakt vedrørende hjemmehjælp: hverdage mellem kl. 8-9 på telefon 99 74 17 58

Vælg dit emne i listen herunder og læs mere om hjemmehjælp.

Ferieophold i Ringkøbing-Skjern Kommune - personlig pleje eller praktisk hjælp

Hjemmeplejens hjemmeside