Personaletilbuddene i Ringkøbing-Skjern Kommune er mange.
Som ansat i kommunen kan du gøre brug af flere forskellige former for personaletilbud. Det være sig rabataftaler, sundhedsaftaler med mere.
Se information om tilbuddene i listen herunder.
Hvis du har behov for behandlinger ved fysioterapeut, kiropraktor eller massør, giver kommunen 100 kroner i tilskud per behandling til fastansatte. Der kan maksimalt gives tilskud til fem behandlinger om året.
Behandlingerne kan modtages skattefrit, når der er tale om behandling eller forebyggelse af arbejdsrelaterede skader og/eller sygdomme.
Der ud over forlanger kommunen, at:
Hvordan får jeg refunderet mine udgifter til behandlingerne?
Du skal i første omgang selv betale for behandlingerne. Når du har gjort dette, skal du sammen med din nærmeste leder udfylde en erklæring om, at der er tale om behandling eller forebyggelse af arbejdsrelaterede skader og/eller sygdomme. Regningen og erklæringen sendes til Personaleafdelingen, Ved Fjorden 6, 6950 Ringkøbing eller via mail: Personale[mail]rksk.dk.
Dit tilskud bliver efterfølgende udbetalt sammen med din løn.
Alle regninger skal udfyldes med dit navn og personnummer. En kassebon er ikke gyldig kvittering for udført behandling.
Alle regninger skal være sendt ind senest den 10. december, for at du kan få tilskuddet udbetalt så det tæller i indeværende år.
Så er en af kommunens massagestole måske noget for dig. Stolene står rundt omkring i kommunen og er til fri afbenyttelse for alle ansatte.
Du kan alle steder booke din massagetid i en kalender, så du ikke kører forgæves.
Her kan du komme i massagestol
En tur i en massagestol varer cirka 15 minutter.
Når du er ansat i kommunen, har du mulighed for at få rabat på en lang række fritidsaktiviteter hos forskellige firmaer og foreninger.
Der er indgået rabataftale med disse firmaer og foreninger:
For alle rabataftaler, på nær Mittrykkeri gælder det, at du skal fremvise dit ID-kort, for at få den.
Kommunen har indgået en samarbejdsaftale med Falck Healthcare omkring "Hurtig Diagnose".
Aftalen betyder, at hvis du som medarbejder får en arbejdsskade, kan du med denne aftale komme hurtigere igennem et udredningsforløb. Skaden skal være anmeldt som en arbejdsskade, før samarbejdsaftalen kan bruges.
For at gøre brug af samarbejdsaftalen, skal du indhente en lægehenvisning til speciallæge fra egen læge. Lægehenvisningen skal være udskrevet på papir og medbringes ved første konsultation hos speciallægen.
Når du har fået lægehenvisningen til speciallægen, skal du udfylde en medarbejderhenvisning og en samtykkeerklæring, som skal bruges af Falck Healthcare til at igangsætte forløbet.
Skemaerne skal returneres til Personaleafdelingen, Ved Fjorden 6, 6950 Ringkøbing, som sender dem videre.
Falck Healthcare finder den relevante speciallæge i forhold til den lidelse, som du har fået angivet ved undersøgelsen hos egen praktiserende læge. Falck Healthcare sikrer, at du får tilbudt en tid indenfor 10 hverdage.
Når Falck Healthcare modtager information om, at du ønsker at gøre brug af "Hurtig Diagnose", ringer de til dig og taler dit sygdomsforløb igennem og aftaler det videre udredningsforløb.
Falck Healthcare vil under hele forløbet varetage den praktiske koordinering mellem dig, involverede speciallæger og andre relevante parter.
Du og din praktiserende læge kan under hele forløbet kontakte Falck Healthcare AM på telefon 70 33 33 55, eller ved at skrive til: Falck Healthcare AM A/S, Polititorvet, 1780 København V, mærket "Hurtig Diagnose".