Benyt altid sikker post når du mailer fortrolige oplysninger

Når du sender fortrolige oplysninger til kommunen via e-mail, bør du altid bruge sikker e-mail. Dette sikrer, at din e-mail bliver krypteret, så kun du og kommunen kan læse indholdet.

Når du underskriver din e-mail med dit MitID, kan vi bekræfte, at du er afsenderen.

På kommunens hjemmeside

På vores hjemmeside har vi gjort det nemt for dig at sende sikker e-mail. Du behøver ikke først at logge ind i din digitale postkasse. De fleste af vores websider giver dig mulighed for hurtigt og nemt at sende sikker e-mail til kommunen.

Du kan finde direkte links til sikker e-mail for både borgere og virksomheder på de fleste sider.

Mail sendt via digital post

Hvis du foretrækker at bruge din digitale postkasse, kan borgere finde den på fx. borger.dk, og virksomheder kan finde den på virk.dk.

Vi anbefaler altid, at du bruger sikker e-mail, når du sender følsomme oplysninger til kommunen.

Links til kommunens sikre postkasser:

Sikker mail borger>>
Sikker mail virksomhed>>

Andre muligheder

Digitaliseringsstyrelsen: Her kan du få support til Digital Fuldmagt

Kontaktoplysninger
Den Digitale Hotline

Hjælp til at sende mail fra Digital Post

Den Digitale Hotline

Besøg også siden: https://www.rksk.dk/borger/den-digitale-borger/hotline

IT

Ved problemer med at hente det offentlig certifikat til en sikker postkasse

IT
Ved Fjorden 6
6950 Ringkøbing