Sådan mailer du fortrolige oplysninger

Hvis du skal sende en mail med personlige eller fortroligt indhold til kommunen, bør du gør det med Sikker Post. Når du benytter Sikker Post, bliver mailen krypteret, så det kun er dig selv og os, der kan læse indholdet.

Vi anbefaler, at du benytter din digitale postkasse, når du skal sende følsomme oplysninger i en mail til kommunen. Den digitale postkasse er sat op til, at kunne sende sikker post.
Er du borger, finder du din digitale postkasse på www.borger.dk, og skal du sende post fra din virksomhed, finder du din virksomheds digitale postkasse på www.virk.dk.

Du skal bruge din NemId til at underskrive mailen, så vi er sikre på, at du er afsenderen.

Fortrolige oplysninger fra din egen mail
Vil du ikke sende sikker post fra din digitale postkasse men fra din egen mail, skal du først have løsningen sat korrekt op. Se her hvordan du sætter din egen mail op til sikker post.
Vær opmærksom på, at det ikke er alle e-mail løsninger, der kan benyttes, til at sende sikker post. Det gælder blandt andet de fleste web-mail løsninger som Hotmail, Gmail m.v.

Læs mere
Guide, der bl.a. hjælper dig med at finde ud af at læse din digitale post

Ofte stillede spørgsmål om sikker e-mail - (Ekstern side)

Kontaktoplysninger
Koncern IT
Ved problemer med at hente det offentlig certifikat til en sikker postkasse
Koncern IT
Ved Fjorden 6
6950 Ringkøbing