Benyt altid sikker post når du mailer fortrolige oplysninger

Når du som borger eller virksomhed skal sende en mail med personlige eller fortroligt indhold til kommunen, anbefaler vi altid, at du gør det som sikker post. Ved at benytte sikker post, bliver mailen krypteret, så det kun er dig og os, som kan læse indholdet.

Ved at underskrive mailen med dit MitID, ved vi, at du er afsenderen.

På kommunens hjemmeside

Vi har gjort det let for brugerne af vores hjemmeside, at sende sikker mail. Du behøver ikke først at gå til din digitale postkasse, men har på langt de fleste sider hurtig og let adgang til at sende sikker mail til kommunen.

På de fleste sider findes direkte adgang til sikker mail for såvel borgere som virksomheder.
Sådan kender du de sikre postkasser:
Sikker mail borger >>
Sikker mail virksomhed >>

Digital postkasse for borger og virksomheder

Ønsker du at gå til din digitale postkasse finder borgere den på borger.dk, og virksomheder på virk.dk.

Vi anbefaler altid, at du benytter sikker post, når du sender følsomme oplysninger i en mail til kommunen. 

Se også

Guide, der bl.a. hjælper dig med at finde ud af at læse din digitale post

Ønsker du ikke at benytte de sikre postkasser, som er nævnt på emnesiderne, kan du læse herunder om andre muligheder

Ofte stillede spørgsmål om sikker e-mail

Kontaktoplysninger
Den Digitale Hotline

Hjælp til at sende mail fra Digital Post

Den Digitale Hotline

Besøg også siden: https://www.rksk.dk/borger/den-digitale-borger/hotline

IT

Ved problemer med at hente det offentlig certifikat til en sikker postkasse

IT
Ved Fjorden 6
6950 Ringkøbing