Selvbetjening
Ansøg om praktisk/personlig hjælp i sommerhuset (login med medarbejdersignatur)
Min sundhedsjournal

Hjemmesygepleje

Formålet med hjemmesygepleje er at forebygge sygdom, fremme sundhed og yde sygepleje og behandling til alle borgere, der har behov for det. Og at yde sygepleje til alle borgere i alle aldre i tilfælde af akut og kronisk sygdom. Hjemmesygeplejersken samarbejder med egen læge, speciallæge og sygehuset om behandlingen.

Sygepleje ud fra en faglig vurdering

Henvendelse sker som udgangspunkt via egen læge, speciallæge eller sygehus, der kontakter Myndighedsafdelingen i Sundhed og Omsorg eller hjemmesygeplejersken. Har du behov for sygepleje, visiteres du af hjemmesygeplejersken og sammen aftaler I hvilken hjælp, hvor og hvor ofte.

Sygeplejeklinikker

Pleje og behandling ydes i mange tilfælde bedst på sygeplejeklinikkerne. Her kan du få en aftalt tid, de fysiske og hygiejniske rammer er optimale, de relevante produkter til fx sårpleje er tilgængelige og du møder gennemgående den samme sygeplejerske.

Der er sygeplejeklinikker på henholdsvis:

• Seniorgården i Tarm. Torvegade 20, 6880 Tarm
  • Ved Skjern Hjemmepleje.  Bredgade 49, 1. sal, 6900 Skjern
  • Ved Videbæk Hjemmepleje. Stationsvej 8, 6920 Videbæk
  • Sundhedshuset Ringkøbing. Nørredige 28, 6950 Ringkøbing
  • Ved Hvide Sande hjemmepleje. Numitvej 8, 6960 Hvide Sande

Se også hjemmesiden hjemmepleje.rksk.dk

Ferieophold i Ringkøbing-Skjern Kommune - personlig pleje

Skal du på ferie i Ringkøbing-Skjern Kommune, er du berettiget til at modtage sygepleje, hvis du i forvejen er visiteret til denne hjælp i din hjemkommune.

Læs mere om ferieophold i Ringkøbing-Skjern Kommune.

Myndighedsafdeling - Sundhed og Omsorg

Henvendelse hverdage kl. 8-9