Kommunen advarer: Pas på falske opringninger!

”Hej, jeg hedder Søren og ringer til dig fra Ringkøbing-Skjern Kommune, fordi du har noget pension til gode. Så hvis du lige kan give mig dit CPR-nummer og kontonummer, klarer vi hurtigt den sag…”
Nogenlunde dén besked har i hvert fald én borger fået på telefonen. Vedkommende blev mistænksom og henvendte sig til kommunen, hvor Borgerservice nu råder til ekstra agtpågivenhed og advarer imod, at man udleverer personfølsomme oplysninger som f.eks. CPR.nr. og bankkontonummer på telefonen.
- Fra kommunens side ville vi aldrig ringe en borger op og bede om f.eks. kontonummer. Vi kommunikerer via digital post eller brev, netop for at sikre, at personfølsomme oplysninger ikke ender i de forkerte hænder, hvor de kan misbruges, siger Torben Andersen, leder af Borgerservice i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Han tilføjer, at penge, som en borger har til gode hos kommunen, automatisk bliver udbetalt til den pågældendes NemKonto.
- 27. juni 2025
Så er der igen vand i bassinerne i svømmehallen i Ringkøbing - 17. juni 2025
Nyt tilbud: Børnefamilier får én indgang til kommunen - 2. juni 2025
Ringkøbing-Skjern får 12 mio. kroner som tak for at gå forrest i grøn omstilling - 3. juni 2025
Ny ungeindsats giver flere muligheder for at hjælpe flere unge ind i uddannelse og job - 10. juni 2025
Ringkøbing-Skjern opretter nyt internt vikarkorps - 20. juni 2025
Plejehjem tester nyt overvågningssystem på stuerne