Brugertilfredshed i Borgerservice

Formålet med undersøgelsen er at undersøge borgernes oplevelse af Borgerservice. Det har vi gjort ved at se på de borgere, som er blevet personligt betjent af Borgerservice. Denne målgruppe betegnes i det følgende som "brugerne". Data er indsamlet blandt brugere af Borgerservice i en periode på seks uger i efteråret 2024.

Video af undersøgelsens hovedpointer - dansk
Klik på den lille firkant nederst i højre hjørne og se fuldskærmsvisning af videoerne.

Video summary of the report - english
Click the small square in the bottom-right corner to view the videos in full-screen mode.

Blandt de 266 brugere, der har deltaget i undersøgelsen, er der stor tilfredshed med Borgerservice.

Kvalitet og service

  • 98 procent af brugerne er samlet set tilfredse med den hjælp, de modtager af Borgerservice.
  • Alle brugerne synes, at medarbejderne kommunikerede klart og tydeligt.

Tilgængelighed

  • 99 procent af brugerne er enige i, at der var tider til rådighed, der passede dem.
  • Fra mandag til torsdag passer det brugerne bedst at komme i Borgerservice mellem klokken 10 og 11 samt efter klokken 15.
  • Derudover passer det generelt brugerne godt at komme i Borgerservice om fredagen, særligt efter klokken 10.

Digital inklusion

  • Halvdelen af brugerne benytter altid eller regelmæssigt digitale selvbetjeningsløsninger uden vejledning fra Borgerservice.
  • Alle, som har modtaget vejledning til digitale selvbetjeningsløsninger, har været tilfredse, og 6 ud af 10 vil kunne gøre det selv, uden hjælp, næste gang.

Læs hele brugerundersøgelsen her.

Hvis du benytter et hjælpemiddel (skærmlæser e.l.), når du skal læse en hjemmeside, så er dette eksemplar opmærket og gjort web-tilgængeligt.

Kontaktoplysninger
Analyse & Effekt
Analyse & Effekt
Viden & Strategi
Ved Fjorden 6, 6950 Ringkøbing